2012. április 11., szerda

Tojás a Boldog Tyúkfarmról

Mikor András gazdát és az ő boldog tyúkjait meglátogattuk a Boldog Tyúkfarmon, cseppet sem békés kép tárult elénk. Éppen egy nagy malacot húztak vasra és kezdtek hozzá a „boncolásához”. De András gazda elénk jött és megnyugtatott, hogy jó helyen járunk és megmutatta a tyúkjait is. A hatalmas épületben a sok-sok szárnyas élte a mindennapjait, rohangáltak, ettek-ittak, perlekedtek és ha kedvük szottyant felreppentek a mélyalomra és zavartalan körülmények mellett megtojták a produktumot a friss tojást.

Én, aki az egész életemet leéltem úgy, hogy nem igazán nézegettem hányas szám van a tojáson, a frissen szerzett tudományomat fitogtattam, hogy ez a tojás kettes besorolású még elmegy kategória, hiszen a TVE filmjében is azt láttam, hogy csak a szabadon kapirgálós tyúk tojása az igazi. Miután az első posztban András gazda úgy érezte leminősítettem a tyúkjait (pedig nem volt szándékomban) megkért, hogy az ő szavaival tolmácsoljam nektek hitvallását a megbízható tojásairól.

2 alternatív tartás:
Azért csinálom így, mert ez a legjobb a tyúkoknak és nekünk fogyasztóknak. Az állatok egy zárt épületben szabadon, mélyalmon vannak, szaladgálhatnak, repülhetnek, porfürdőzhetnek, balhézhatnak egymással, kapirgálhatnak, ha akarnak, beugranak a kiszalmázott fészekbe és odatojnak, ha nem akkor ahol eszükbe jut. Állandóan van előttük enni és inni való. A takarmány közelben termelt kukorica, búza, napraforgó, lucerna ideális keveréke megdarálva, vitaminokkal, ásványi anyagokkal feldúsítva. Világítunk nekik, szellőztetünk, beállítjuk az ideális hőmérsékletet, rendszeresen ellenőrizzük életkörülményeiket. Biztosítjuk nyugalmukat. Vegyszer, gyógyszer, hormon, hozamfokozó, festék, nálunk ismeretlen. A vizet egy bevizsgált 96m mély pozitív kútból kapják. A rágcsálókat macskák irtják, vad madarakat a szúnyogháló kizárja.
Ez olyan, mint egy jó óvoda, iskola, ahol egész nap biztonságban ellenőrzött körülmények
közt vannak gyermekeink.



Ország jelzések: HU= magyar, ES= spanyol, LI= litván, PL= lengyel, stb.

Engem a tojás meggyőzött. Szép nagyok, frissek és megfelelően sárgák. És sok-sok keserű kudarc után végre egy tojás, aminek keményre főzve le tudom bontani fehérje nélkül a héját.

Árvai Krisztina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése